Zaloguj |  Zarejestruj




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 19 kwi 2010 22:04 
f
f
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 mar 2010 15:54
Lokalizacja: Bytom
Gadu-gadu: 6665872
tel.: 504423633
Bawił się ktoś może w regulacje zawieszenia i może opisać efekty?


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 19 kwi 2010 22:40 
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 04 cze 2009 09:00
Lokalizacja: krakow
tel.: 696458862
no bawiłem się... zalecenia z manuala są bardzo fajne do jazdy nazwijmy ją "różnej" i w warunkach nazwijmy je "różnych", i przy obciążeniach nazwijmy je "dziwacznych", ale na ostre solowe winklowanie zdecydowanie polecam utwardzenie zawiasu... wiem później dupa boli jak po przejażdżce er one, ale jednak warto śrubokręt wyjąć... 8-)

_________________
oczywiście to tylko moje zdanie, i mogę się mylić....
sponsorzy wypowiedzi:
tv trwam; narodowy fundusz zdrowia; pani domu; durex; radio maryja; koło gospodyń wiejskich; bravo girl; przegląd funeralny; teleranek

czy wieczorem, czy nad ranem..... mam na wszystko wyrąbane.

Obrazek
Obrazek


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 19 kwi 2010 22:54 
d
d
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 gru 2009 23:54
Gadu-gadu: 3073731
potwierdzam.... twarde zawieszenie jest fajne:) kumpel mi po-podkrecał co trzeba i jest całkiem innne moto... inne jak dla mnie lepsze:D winkle poezja...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=pCAcIne6 ... re=related - moja niunia:)

K6 Limited


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 19 kwi 2010 23:01 
f
f
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 mar 2010 15:54
Lokalizacja: Bytom
Gadu-gadu: 6665872
tel.: 504423633
A możecie opisać te ustawienia przód i tył?


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 19 kwi 2010 23:08 
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 04 cze 2009 09:00
Lokalizacja: krakow
tel.: 696458862
przód: dobicie 2 odbicie 1 sprężyna na max
tył oba na 2 sprężyna seria
mi wyszło że tak najlepiej ale każdemu może wyjść inaczej. musisz popróbować sam...

_________________
oczywiście to tylko moje zdanie, i mogę się mylić....
sponsorzy wypowiedzi:
tv trwam; narodowy fundusz zdrowia; pani domu; durex; radio maryja; koło gospodyń wiejskich; bravo girl; przegląd funeralny; teleranek

czy wieczorem, czy nad ranem..... mam na wszystko wyrąbane.

Obrazek
Obrazek


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 18 lip 2010 20:19 
b
b
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 06 lip 2010 00:49
Lokalizacja: Łódź
tel.: 0
Ja odgrzeję ten temat, bo moim zdaniem jest bardzo ważny. Dzisiaj zmieniłem ustawienia na podobne do podanych przez jacka_w, tylko z tyłu dałem oba na 3. Od razu nawinąłem 150 km na próbę. Bardzo pozytywne zaskoczenie: na dziurach nie podskakuje i wcale nie obija dooopy. A prowadzenie na dobrym asfalcie zdecydowanie lepsze, zarówno na wprost jak i w skręcie. W winklach za dużo nie mogłem poszaleć, bo prawie cały czas padało, ale poprzednio było tak źle, że po prostu musi być lepiej. Te miękkie, fabryczne nastawy są dla mnie zupełnie niezrozumiałe. Dodatkowo chcę napiąć sprężynę wahacza, niestety potrzebny klucz , muszę pojechać do serwisu. U mnie ustawienie 'kupne' to sprężyna rozkręcona prawie do samej góry, u was też? Co myślicie, żeby ją ścisnąć tak do połowy regulacji?

_________________
wod.nick K8
extremevideo.pl


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 08 gru 2010 19:34 
g
g
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 16 wrz 2010 23:01
Lokalizacja: Żywiec (sląskie)
Gadu-gadu: 13605604
tel.: 0
sorki za odswiezenie.wyciagnalem wachacz do polerowania i pomyslalem ze "skrece" amorek z tylu pod siebie bo lepszy dostep.waze 100 kg i chodzi mi o jak najlepsze prowadzenie(komfort malo wazny),jezdze sam i bez kufrow.ma ktos jakies sugestie?

_________________
Jest Muhammad Ali,jest Michael Jordan i jest Hayabusa;)


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 04 gru 2011 23:58 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 lis 2011 22:15
Lokalizacja: Małopolska
tel.: 695592943
wod.nick napisał(a):
Ja odgrzeję ten temat, bo moim zdaniem jest bardzo ważny. Dzisiaj zmieniłem ustawienia na podobne do podanych przez jacka_w, tylko z tyłu dałem oba na 3. Od razu nawinąłem 150 km na próbę. Bardzo pozytywne zaskoczenie: na dziurach nie podskakuje i wcale nie obija dooopy. A prowadzenie na dobrym asfalcie zdecydowanie lepsze, zarówno na wprost jak i w skręcie. W winklach za dużo nie mogłem poszaleć, bo prawie cały czas padało, ale poprzednio było tak źle, że po prostu musi być lepiej. Te miękkie, fabryczne nastawy są dla mnie zupełnie niezrozumiałe. Dodatkowo chcę napiąć sprężynę wahacza, niestety potrzebny klucz , muszę pojechać do serwisu. U mnie ustawienie 'kupne' to sprężyna rozkręcona prawie do samej góry, u was też? Co myślicie, żeby ją ścisnąć tak do połowy regulacji?

Cześć . Tamat z wakacji ale teraz dopytam- czy już coś ustawiłeś na twardsze? jaki efekt - chodzi mi o sprzężynę w tyle - jej ściśnięcie powoduje obniżanie tyłu i zmniejszenie skoku ale nie utwardza specjalnie moto( daje nizszy prześwit)- mam K8 i tam są dwa tłumienia na amorku - odbicia u góry i dobbicia u dołu - tam będę regulował ale pytanie o skok sprezyny pozostaje .

_________________
Nic nie jest pewne- to jedyne czego jestem pewien !

Blacha Mucha


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 07 gru 2011 18:54 
j
j
Dołączył(a): 23 sty 2011 17:00
Lokalizacja: Chorzów
Gadu-gadu: 5167317
tel.: 661427332
ja bym sie przylaczyl i zadal pytanie w sumei prymitywne - waze prawie 100kg, jezdze sam , jak usatwic zaiweszenie przod/tyl w sensie ile "clickow" od ktorego konca zakresu, dla dobrego prowadzenia (moze ktos konsultowal to na torze?) ?

_________________
Heaven Riders

.... na niebieskich autostradach


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 16 lip 2013 19:16 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 08 sie 2009 08:10
tel.: 501588809
Jadę na wakacje z plecakiem + 2 boczne kufry + centralny. Proszę o info czy warto regulować zawieszenie?

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 16 lip 2013 20:00 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 sty 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
tel.: 519142312
Kiedyś dawno temu czytalem ciekawy artykul na scigaczu nt. Regulacji zawieszen. Polecam poczytac:)

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,w,motocyklu,9267.htm

_________________
Gdy podchodzę do niego czuję w środku strach, przechodzą mnie dreszcze, powietrza mi brak… a gdy wsiadam na niego, zakładam kask, nie czuje już nic… tylko wolności smak!


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 25 lip 2014 12:38 
e
e
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 kwi 2014 10:57
tel.: 0
Podepnę się pod temat. Wszystko co napiszę dotyczy 'normalnej' :-) jazdy po zwykłych drogach

Przy fabrycznych nastawach, tyle zawieszenie w moim motocyklu (K8) pracuje dosyć twardo. Motocykl dobrze pokonuje zakręty, jest stabilny itd. jednak dość mocno obija mi tyłek na poprzecznych nierównościach, małych dziurach w asfalcie itd. Niestety często jeżdżę po drogach o nie najlepszej jakości i chciałem zmienić delikatnie nastawy tak, żeby tył motocykla tak mocno 'nie kopał' na nierównościach bo przy dłuższych jazdach jest to męczące.

Sprawdziłem nastawy tyłu i wygląda na to że są fabryczne (dobicie i odbicie na 100% fabryczne nastawy bo oczywiście można policzyć dokładnie cliki i sprawdzić z manualem)

Póki co nie ruszałem jeszcze napięcia sprężyny ponieważ od czasu do czasu jeżdżę z pasażerką oraz nie mam klucza :-)
Poza tym widać że sprężyna jest dość słabo 'skręcona' i nie wydaje mi się że dalsze zmniejszenie jej napięcia jest dobrym rozwiązaniem (ważę 80kg)

Zmieniłem ustawienia odbicia (dół), najpierw -1 click, później -2 cliks i jest delikatna poprawa ale jeszcze nie to czego się spodziewałem. Co ciekawe zmiana dobicia (góra) ma niewielki wpływ na to jak motocykl reaguje na poprzeczne nierówności, co mnie trochę zaskakuje, bo spodziewałem się ze to właśnie za mocno ustawione dobicie odpowiada za to że tył motocykla tak 'kopie'

Przód wydaje mi się pracować bardzo dobrze.

Nie mam dużego doświadczenia w regulacji zawieszenia, dlatego nie chcę za bardzo namieszać, w szczególności pogorszyć zachowania motocykla w zakrętach. Oczywiście wiem jak wrócić do punktu wyjścia czyli ustawień fabrycznych. Na koniec pytanie:

Czy dalsza zmniejszanie odbicia ma sens w takim przypadku czy też powinienem jednak zmniejszyć napięcie sprężyny?

Ja wiem że to wszystko o co pytam mocno odbiega od różnych metod opisanych w poradników na temat tego jak należy poprawnie regulować zawieszenie, ale tak jak powiedziałem, póki co jest całkiem dobrze, tylko trochę za twardo z tyłu i przypuszczam (może błędnie...) że zawieszenie wymaga małej korekty a nie regulacji od początku z pomiarami ugięcia itd....

P.S.1 Śruby regulacyjne odbicia i dobicia wydają się pracować bez problemu. Nie czuję dodatkowych oporów. Zwykłe 'click' .'click'....
P.S.2 Nie wiem na ile miarodajna i użyteczna jest to informacja, ale porównując na postoju reakcję zawieszenia w moim motocyklu na próbę ugięcia (po prostu przyciskając tył) w stosunki do innych motocykli (Hayabusa I gen, Fazer 1000, CBR 600, BMW s1000RR) od razu czuć że reaguje ono bardziej sprężyście, twardo.... Trochę mnie to zaskakuje ponieważ tak jak napisałem mam ustawienia fabryczne z tyłu. Zauważyłem też że na postoju dużo bardziej wyczuwam zmiany tłumienia odbicia (dół) niż dobicia (góra). Prawdę mówiąc miany dobicia (góra) są niemal niewyczuwalne przyciskając tył motocykla na postoju. To tylko takie luźne komentarze.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 17 cze 2015 22:00 
a
a
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 19 maja 2015 16:19
Lokalizacja: Międzyzdroje
tel.: 0
Dużo pytań i mało odpowiedzi. Widzę że trzeba próbować indywidualnie z nastawami.

_________________
http://www.violin.com.pl
https://www.facebook.com/violin.kamien.pomorski?ref=hl


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 18 cze 2015 06:14 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 09 lut 2011 08:10
Lokalizacja: Gdansk
tel.: 607451315
HANS napisał(a):
Dużo pytań i mało odpowiedzi. Widzę że trzeba próbować indywidualnie z nastawami.




Przeczytaj ten artykuł i wszystko będziesz wiedział ......................... :love:


http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 25 cze 2015 22:07 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 mar 2012 21:02
Lokalizacja: Gostynin
tel.: 663781003
Dziś ustawiałem zawieszenie u Furiata według serwisówki przód zarówno góra jak i dół 8 kliknięć tył 12 góra i dół dodatkowo skręciłem sprężynę o ok 1-1.5 cm ogromna poprawa prowadzenia i twardość ok nie skacze na wybojach.Polecam naprawdę warto


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 10 paź 2015 20:44 
e
e
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 kwi 2014 10:57
tel.: 0
Mam problem który trochę mnie zaskoczył. Wygląda na to że odkręciły mi się śruby napięcia sprężyny w tylnym amortyzatorze. Wygląda to tak jak na obrazku https://goo.gl/photos/VNaaXzTWjtJnBKvF6

Zupełnie nie wiem wiem jak ścisnąć sprężynę tak aby śruba złapała ponownie gwint.


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 11 paź 2015 20:46 
king off spam box
king off spam box
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 mar 2013 04:20
Lokalizacja: www.projectbusa.pl
tel.: 700777000
Demontaż amora i są takie specjalne naciągarki do sprężyn, każdy normalny warsztat powinien posiadać takowe. Bez demontażu nie wiem czy podejdzie- nawet bym się nie zabierał no chyba, że lubisz gimnastykę :)

_________________
Speedbike DragRacing & ProjectBusa
Najmocniejsze moto w Polsce: 557 KM
1/4 mili ET: 8,643 sec
1/4 mili TopSpeed 277 km/h


Zobacz profil  Online
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 13 paź 2015 12:12 
king off spam box
king off spam box
Dołączył(a): 08 sie 2011 18:30
Lokalizacja: Berlin
tel.: 0
dwie grube i dlugie opaski do do sciskania wezy ;)

_________________
Obrazek


życie jest piękne dopóki nie umrzesz
juz mi lżej idę z górki


Zobacz profil  Offline
Cytuj  
 Tytuł: Re: Ustawienie zawieszenia
Nieprzeczytany postNapisane: 15 paź 2015 17:18 
e
e
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 15 kwi 2014 10:57
tel.: 0
Hugson napisał(a):
Demontaż amora i są takie specjalne naciągarki do sprężyn, każdy normalny warsztat powinien posiadać takowe. Bez demontażu nie wiem czy podejdzie- nawet bym się nie zabierał no chyba, że lubisz gimnastykę :)



Dzięki za odpowiedź. Nie mam warunków aby przy domu zrobić demontaż amortyzatora. Warsztat do którego jeżdżę nie ma takiego klucza, ale obiecał że go zorganizuje:-) Nie sądziłem że w ogóle coś takiego jest możliwe, tzn. wyskoczenie tych śrub poza gwint. Pewnie ta kontrująca była słabo przykręcona. Jakiś czas temu narzekałem (chyba nawet w tym wątku), że amor z tyłu jest za twardy. Teraz jest zdecydowanie za miękki :-) :-)

Cytuj:
dwie grube i dlugie opaski do do sciskania wezy


Nie bardzo wiem jakie opaski masz na myśli, ale na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się ciekawy :-)


Zobacz profil  Offline
Cytuj  

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Panel

Góra Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2016 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Design hayka.pl (based on Ercan Koc)